Via Itzi - Escalada en solo

Tot i volar divendres 10/05/2024 des del Turó de l'Home, el malestar per no haver pogut marxar el cap de setmana a escalar encara em neguitejava, així que aquest diumenge 12, durant el matí m'ha començat a rondar pel cap pujar a fer la via de les Agudes que em falta, la Itzi. 



Després de dinar he agafat una corda de 9 mm, 4 cintes express, 1 reunió, 4 tòtems, arnés, peus de gat, casc i he tirat amunt. 
A les 16 h he deixat el cotxe al pàrquing i he començat a pujar cap al peu de via. He aprofitat per anar posant més pedres a les fites mentre m'anava mentalitzant a pujar en solo per la via. 


En uns 40 minuts he trobat el peu de via, que més o menys ja sabia on queia. 


M'he posat l'arnés i he preparat el material per si en qualsevol moment no ho veia clar i decidia treure la corda i assegurar-me. He començat a escalar amb el record del cop que vaig fer en solitari, fa molts anys, la via "El vol de l'home ocell" i, a l'últim llarg vaig plegar la corda i vaig sortir en solo. Aquell dia vaig col·lapsar al mig del llarg, em vaig trobar que no estava "agafat" bé de cap punt i la ment em va fer una mala passada. La roca a les Agudes és roca metamòrfica, es troben diferents tipus d'esquists, gneis, marbre,... No és adherent com el granit i depenent de la humitat de l'ambient tens la sensació de relliscar. Aquell dia vaig haver de desconnectar el cervell per poder sortir airós de la situació. Amb aquest rum-rum al cap he començat a escalar.


Després del 1r llarg les boires del cap s'han esvaït i l'escalada ha estat molt fluida. Han anat passant les reunions, els claus, i en 35 minuts estava al cim traient-me els peus de gat i gaudint de les vistes. 








El següent pas, pujar amb el parapent, caminar fins el Puig Sesolles i saltar cap a Sant Esteve de Palautordera.














 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Ressenya definitiva Via "Teràpia vertical" a les Agudes.

Via "Teràpia vertical". Nova via a Les Agudes - Montseny

Tossal de l'obaga de la Font