Via "Teràpia vertical". Nova via a Les Agudes - Montseny

Després de l'última escalada feta a les Agudes amb el Marcos li comento la possibilitat d'obrir una nova via entre la via "El Vol de l'Home Ocell" i la "Tapia-Jover". De seguida s'il·lusiona amb la idea i decidim anar-hi.

Vaig fer una mica d'anàlisi de per on van les tres vies que hi ha en aquest pany de la paret per tenir clar per on volem passar.

El dijous 15 de juny anem i  accedim a la base de la paret per on volem pujar i sorpresa! Hi ha un buril molt rovellat a peu de paret...

Després de mirar amunt una estona veiem una xapa amb una anella i no es veu res més. Sembla ser un vell intent d'obertura, així que decidim pujar. La xapa amb anella és un spit molt rovellat, situat a l'entrada d'una placa tècnica. Des d'aquí no es veuen indicis de res més. Pugem per la placa en tendència a l'esquerra i, un cop estem a sota dels sostres, situats a l'esperó que forma la placa amb el diedre de l'esquerra veiem un antic ràpel (pitó+bloc+maillon):

La sensació és que van defugir de la placa, van anar a buscar el diedre de l'esquerra i es van baixar des d'aquí. Si algú llegeix això i sap la història d'aquest intent, ens agradaria molt escoltar-la.

Un cop aquí i tenint clar que volem superar els sostres per la dreta i anar per la placa desplomada, els nostres dubtes sobre si havia passat algú s'esvaeixen.

Aquest dia obrim 55 metres fins a la cresta per on passa la via "El Vol de l'Home Ocell", força entretinguts i mantinguts (placa tècnica, sostret, placa desplomada i fissura d'encastaments al gendarme final).

El dilluns 19 de juny a les 5 del matí vaig pujar per netejar, arreglar el llarg i deixar una corda fixa per accedir al peu de via. Vaig posar un parabolt abans de la fissura del gendarme final per marcar per on va la via, i vaig recol·locar i posar bé els pitons per tal que quedés amb menys exposició.

El divendres 24 vam pujar, vam escalar de nou el 1r llarg obert la setmana anterior per tal de netejar-lo una mica més i vam canviar l'spit rovellat per un parabolt perquè la via quedés homogènia. Des del gendarme vam recollir la corda i vàrem fer el canvi de reunió (50m) on hi hem deixat un pitó i es pot reforçar amb un friend, tot i que estàs a peu pla i sense risc:

Des d'aquí, un 2n llarg de 45m mantingut on tenim altre cop de tot, placa tècnica a l'inici (V+/6a), sostret i desplom (6a), canvi de placa i placa fàcil (IV+/V) i sostre amb encastament de punys que es protegeix bé (6b+).

L'últim llarg és un tràmit per arribar al cim on es pot muntar reunió fàcilment o es pot anar a buscar la de qualsevol de les altres vies que hi arriben.

A veure què diuen els futurs repetidors.

Hola hem fet el segon llarg, però no hem sabut arribar al sostre del 6b+. El company ha seguit per la dreta, doncs no ha sabut veure la continuació.
Ignasi ha dit…
Hola! No havia vist el comentari! Suposo que no va veure un parabolt que vaig posar per marcar el canvi cap a una placa a l'esquerra que et porta al sostre amb la fissura. Com és que no vareu fer el 1r llarg?

Entrades populars d'aquest blog

Ressenya definitiva Via "Teràpia vertical" a les Agudes.

Tossal de l'obaga de la Font